El desembre passat, la revista britànica ‘Sight and Sound’ donava a conèixer les cent millors pel·lícules de la història segons la prestigiosa llista que publica cada 10 anys. El número 1 era ‘Jeanne Dielman 23, quai du Commerce 1080 Bruxelles’, de la belga Chantal Akerman. La pel·lícula desbancava ‘Vertigen (D’entre els morts)’ (1958), es convertia en la primera pel·lícula d’una dona que encapçalava la llista en els seus 70 anys d’història i obria diverses línies de conversa. Línies que s’amplificaven per altres canvis importants en la llista, com un augment significatiu del nombre de pel·lícules de directores, la incorporació de títols molt recents i una representació més destacada de la diversitat.
El temps de Chantal Akerman
¿Pot ser la millor pel·lícula de la història una desconeguda per al gran públic?
Amb motiu de la retrospectiva que Filmin dedica a la directora de ‘Jeanne Dielman’, la millor pel·lícula de la història, diversos experts reflexionen sobre la seva importància
‘Vertigen (D’entre els morts)’ i ‘Ciutadà Kane’ ja no són les millors pel·lícules de la història

El més llegit
- Niubó avança que les proves de competències bàsiques no han anat bé: «Remuntar els resultats no serà fàcil»
- Niubó: "Les proves de competències no han anat bé"
- El Barça i Unió de Pagesos impugnen les zones protegides ampliades a prop de l’aeroport de Barcelona
- Trump eleva més la tensió amb una desfilada militar
- Enquesta CIS: El PSOE es dispara i aconsegueix el seu màxim avantatge sobre el PP malgrat els escàndols judicials