Dissenys ambiciosos

Com es van crear les portades més icòniques del rock dels 70

  • El documental ‘Squaring the circle’, d’Anton Corbijn, repassa la trajectòria d’Hipgnosis, la cèl·lula de dissenyadors que va crear algunes de les tapes de discos més representatives de la dècada de 1970. Si el rock era llavors boig i excessiu, no ho eren menys les caràtules dels àlbums

Resulta impossible pensar en ‘The Velvet Underground & Nico’, el primer disc de The Velvet Underground, sense pensar en una enorme banana suspesa sobre un fons blanc, i resulta impossible dissociar la música que conté ‘Nevermind’, de Nirvana, de la imatge d’un nadó nu sota l’aigua; esmentar ‘Abbey Road’ sempre porta a la ment quatre tipus que creuen un pas zebra en fila índia. Els àlbums més memorables de la història del rock deuen bona part de la seva identitat als dissenys de les seves portades, i algunes de les més impactants i enigmàtiques de la història van ser creades per Hipgnosis. Creat a mitjans dels 60 pels dissenyadors Storm Thorgerson i Aubrey ‘Po’ Powell, el segell britànic va redefinir el que cabia dins dels contorns d’una caràtula molt abans que existís Photoshop, i d’aquesta manera va contribuir de manera notable a la projecció d’artistes i grups com Pink Floyd, Led Zeppelin, T. Rex, Wishbone Ash, Electric Light Orchestra, Yes, Rory Gallagher, Genesis, Peter Gabriel, The Police i Scorpions.