Com fidelitzar l’espectador

La televisió assaja estratègies per seduir l’audiència més jove

Les cadenes generalistes tenen clara la importància d’oferir continguts atractius i d’atendre les seves formes de consum

  • Els ‘influencers’, l’imant per atraure el públic jove a la televisió

Fa anys que els joves no miren la tele. Almenys com fins ara ho hem entès. Sembla que els produís urticària fer-ho. L’estampa de tota la família reunida davant el televisor forma part del passat (Jordi Évole s’enorgullia per haver-ho aconseguit amb el seu ‘Lo de Évole’ protagonitzat... per l’‘streamer’ Ibai Llanos, és clar). Només es posen davant d’aquest ‘moble’ de la sala familiar per jugar a la Play, posar-se vídeos de Youtube o mirar una sèrie. Perquè això sí, són grans consumidors de ficcions i si hi ha algun programa, o fragment de programa, que els interessa (‘La Voz’, ‘La isla de las tentaciones’, ‘Eufòria’...) el consumeixen en altres dispositius, quan i on volen, i fins i tot a les xarxes socials.

Temes:

Adolescents