Crònica

Michael Bublé, homes com els d’abans

  • En un xou contagiós i de tall clàssic, el cantant canadenc va fer del Sant Jordi una sala de festes 

Ferran Sendra

Rugeixen els trombons. Sona ‘Feeling good’. Així comença des de fa anys tots els seus concerts. ¿I per a què canviar? Una arrencada així és una arrencada guanyadora. Michael Bublé creua l’escenari en forma d’escala com si partís els mars, a un costat la big band –ells–, a l’altra la secció de cordes –elles–, i cerca els seus objectius. Escaneja les primeres files de la zona més VIP i elegeix dos fans. Una espectadora que posa cara de certa indiferència i una altra que ensenya un cartell on ha escrit que fa 12 anys que espera aquest moment. I pam. Cap a elles. La càmera, projectada en pantalles discretes però funcionals que emmarquen l’escenari, ens mostra l’escena en pla curt. «Aniré cap a tu tota la nit», li diu a la primera, a la qual se li resisteix. I a l’altra: «¿12 anys? ¿M’has esperat 12 anys?». Salto a la fossa i vinga abraçades i petons. I Bublé ja és a la zona. A la seva zona. Una mica canalla, una mica gendre perfecte. Somriure de no-he-trencat-mai-cap-plat-però-nena-si-vols-en-trenquem-algun-junts. Bublé ha trencat el gel i el Palau Sant Jordi, tot i que quedin seients lliures i no tingui la màgia del Sands de Las Vegas, ja és la sala de festes que tenia al cap