Fa uns mesos el productor Bizarrap, l’argentí creador de «cançons virals» –aquelles que s’expandeixen a una velocitat endimoniada–, deia en una conferència organitzada per la revista ‘Billboard’ que ell mai pensa en TikTok quan compon. Però que, això sí, un cop acabat el tema té molt clars els segons que poden propagar-se virulentament a la xarxa social de vídeos. TikTok, convertit en el gran catalitzador de música, és el lloc on els artistes han d’estar (o s’hi veuen obligats) per promocionar el seu treball. Ho saben cantants, productors, discogràfiques, i el mateix en molts altres camps.
Estratègia
Rosalía o com utilitzar TikTok per promocionar (una altra vegada) el seu art
L’artista catalana domina des de l’autenticitat i la proximitat l’àgora digital, terreny que utilitza per generar expectatives abans dels seus llançaments, com l’acabat d’estrenar ‘LLYLM’

El més llegit
- La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- Almenys tres ferits per una allau a Naut Aran
- El submercat dels pisos amb ocupes inclosos prolifera a Barcelona