Cremeu-ho després de llegir-ho | Article de Laura Fernández

¿I si poguessis jugar a ser escriptor en un ‘survival horror’?

  • Fa més d’una dècada, ‘Alan Wake’ va revolucionar el gènere de terror en videojocs convertint el jugador en un escriptor d’èxit davant el fracàs d’un full en blanc que torna contra ell en forma d’escenes no controlables o persones amb destral decidides a matar-te i va fusionar dos universos que aquest any tornen a creuar-se

SARA MARTÍNEZ

El lloc era un hotel dels afores de la ciutat i l’interlocutor, Shinji Mikami, qui havia creat ‘Resident Evil’, un clàssic d’allò que es coneix com ‘survival horror’. En un ‘survival horror’, tu, com a jugador, simplement has de sobreviure. Sobreviure en, posem, una illa deserta atapeïda de morts vivents (‘Dead Island’). En un món que s’ha acabat de la pitjor de les maneres (‘The Last of Us’). O en un poble maleït on no queda ningú i neva i hi ha llocs que comuniquen amb la classe de Més Aquí que va inspirar el Món del Revés de ‘Stranger Things’ (el meu preferit, l’atmosfèric i plurinarratiu ‘Silent Hill’). El lloc era un hotel dels afores, deia, i l’interlocutor, un creador convençut que el que feia havia mort. L’any era el 2015.