Cremeu-ho després de llegir-ho | Article de Laura Fernández

Catherine Lacey, la fabulosa i desconeguda Joan Didion de Tupelo

La seva família regenta encara la ferreteria on la mare d’Elvis li va comprar la seva primera guitarra mentre ella, l’encreuament perfecte entre l’autora de ‘L’any del pensament màgic’, Rachel Cusk, Lydia Davis i Otessa Moshfegh, continua obrint portes encara per obrir en l’àmbit literari existencial. El seu ‘Altar’ és un dels llibres de l’any.

Sara Martínez

En la història de la literatura hi ha infinitat d’exemples de personatges masculins que, un bon dia, decideixen anar-se’n de casa. Es diuen que ja n’han tingut prou i s’allunyen del que han sigut fins aleshores per convertir-se en qui sap quina altra cosa. Passa sovint que aquesta altra cosa mai arriba,i tots es queden a l’espera que ho faci, en una espècie de llimbs en els quals miren d’entendre què no els agradava de la seva vida passada i s’acaben adonant que potser el que no els agradava continua allà amb ells. Que ells mateixos són aquesta cosa i que mai podran desfer-se’n. Tots estan avorridament i feliçment casats i no hi ha ni un sol problema a la vista. El millor i més nostàlgic exemple d’aquesta mena de personatge és l’agent d’assegurances George Bowling, el protagonista de ‘Subir a por aire’, de George Orwell.