Poc després que aparegués ‘El segon sexe’ de Simone de Beauvoir el 1949, el premi Nobel François Mauriac es lamentava: «Ara ho sabem tot de la vagina de l’autora i és fastigós». L’obra mestra de Beauvoir, com ja se sap, analitzava la condició de la dona en una societat que, a punt d’entrar en la segona meitat del segle XX, seguia relegant-la al paper de l’‘Altre’ mentre l’home, l’‘Un’, ocupava el lloc central i de poder. El que va causar la repulsió de Mauriac va ser el fet que la filòsofa col·loqués al centre de les seves meditacions el cos de la dona analitzant i impulsant des de dins totes les seves derivades possibles. I és que, fins al moment, el cos femení només s’entenia a través de la mirada masculina.
Nobel de literatura 2022
El triomf del jo femení literari: les filles d’Annie Ernaux
Les escriptores que en l’actualitat estan transitant el camí de la prosa confessional i l’autoficció són legió

El més llegit
- ¿Què fer si et toca un Euromillones i ets l'únic encertant?
- Barcelona denuncia i aparta una treballadora que desviava prestacions socials
- Ser Ter Stegen i no jugar
- Ayuso compleix la seva amenaça i abandona la sala quan Pradales i Illa parlen en eusquera i català
- L’entramat de Cellex suma 40 milions d’euros en actius a Luxemburg