Poc després que aparegués ‘El segon sexe’ de Simone de Beauvoir el 1949, el premi Nobel François Mauriac es lamentava: «Ara ho sabem tot de la vagina de l’autora i és fastigós». L’obra mestra de Beauvoir, com ja se sap, analitzava la condició de la dona en una societat que, a punt d’entrar en la segona meitat del segle XX, seguia relegant-la al paper de l’‘Altre’ mentre l’home, l’‘Un’, ocupava el lloc central i de poder. El que va causar la repulsió de Mauriac va ser el fet que la filòsofa col·loqués al centre de les seves meditacions el cos de la dona analitzant i impulsant des de dins totes les seves derivades possibles. I és que, fins al moment, el cos femení només s’entenia a través de la mirada masculina.
Nobel de literatura 2022
El triomf del jo femení literari: les filles d’Annie Ernaux
Les escriptores que en l’actualitat estan transitant el camí de la prosa confessional i l’autoficció són legió

El més llegit
- La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- Almenys tres ferits per una allau a Naut Aran
- El submercat dels pisos amb ocupes inclosos prolifera a Barcelona