No és habitual que el cine espanyol es converteixi en protagonista de la temporada de festivals. Va passar a Sant Sebastià, on la presència de títols espanyols sempre és molt representativa, però rares vegades aconsegueixen tenir un ressò tan contundent a la secció oficial com aquest any, que va acaparar gran part de les mirades gràcies a títols com ‘La maternal’, de Pilar Palomero; ‘Suro’, de Mikel Gurrea; ‘La consagración de la primavera’, de Fernando Franco, i ‘Girasoles silvestres’, de Jaime Rosales. Poc després, va passar el mateix a Sitges, un festival en què les propostes nacionals no solen traspassar cert estatus endogàmic i que en aquesta ocasió van passar a formar part de la conversa cultural de manera immediata. Pel·lícules com ‘Cerdita’, de Carlota Pereda; ‘Mantícora, de Carlos Vermut’; ‘Unicorn wars’, d’Alberto Vázquez, i ‘La piedad’, d’Eduardo Casanova, oferien mirades cinematogràfiques tan atrevides com renovadores, i van capitalitzar els espais de debat i controvèrsia a fora, a la sortida física dels cines o a través del vesper de Twitter.
Balanç anual
2022, l’any d’‘Alcarràs’ i la collita màgica del cine espanyol
Més enllà de la bomba d’‘Alcarràs’, la indústria local ofereix una vintena de títols de tots els gèneres, amb visió autoral, aplaudits per la crítica, premiats en festivals i atractius per al públic. ¿Fenomen casual o fruit de la bona feina feta en els últims temps?

Temes:
Carla Simón Cine espanyol Festivals de cine Berlinale Festival de Sant Sebastià Festival de Sitges 2024 Cine
El més llegit
- Més mosquits, paneroles i arnes: Catalunya es prepara per a un ‘boom’ d’insectes i plagues en els pròxims mesos
- La diputació traslladarà oficines a un edifici tancat des del 2010
- Uns 2.000 funcionaris pendents d’un trasllat dins de la Generalitat poden no tenir plaça fins al setembre
- El Barça arrenca el ‘sí’ de Joan García i es disposa a pagar els 25 milions de la seva clàusula de rescissió
- Un home fereix la parella i mata a ganivetades el fillastre a Sentmenat