Crítica de llibres

‘Riccardino’, d’Andrea Camilleri: l’últim Montalbano

El desaparegut autor sicilià ha tancat a gran altura el cicle literari del personatge, protagonista d’una de les sèries més icòniques de la literatura italiana

  • El desaparegut autor sicilià ha tancat a gran altura el cicle literari del personatge, protagonista d’una de les sèries més icòniques de la literatura italiana

  • El comissari Montalbano tanca el seu últim cas amb permís pòstum de Camilleri

Julio Carbó

El telèfon de Salvo Montalbano sona abans de les cinc del matí. Això només pot significar una cosa: ha passat alguna cosa grossa i li truquen de la comissaria. Però en aquesta ocasió la trucada és per un altre motiu. Un home, un tal Riccardino amb una energia que hauria d’estar penada a aquelles hores de la matinada, l’anima que es presenti al lloc de la cita, davant del bar Aurora, al més aviat possible. Perquè tots l’estan esperant. Montalbano s’enfurisma a l’instant, tant per l’equivocació com per l’entusiasme del seu interlocutor. Per això, li demana perdó i li confirma que serà allà en quinze minuts a tot estirar. És cert que no l’hauria d’haver mentit, però també conclou que s’ha de ser més acurat a segons quines hores amb confondre números a la lleugera.