Molt pocs directors, només alguns de molt grans, han aconseguit que el seu cognom, convertit en adjectiu, sigui capaç de definir una forma d’expressió cinematogràfica: fellinià, almodovarià, lynchià i, per descomptat, cronenberguià, aquest últim en al·lusió a aquest cine de l’anomenada ‘nova carn’, on el cos humà es deforma, muta o s’hibrida amb elements no orgànics. La transformació física, la infecció, la malaltia i la tecnologia, reunits en una fosca amalgama que Cronenberg va manejar profusament des del 1970 durant tres dècades fins que, coincidint amb el segle XXI, va decidir expandir el seu radi d’acció a una exploració de la naturalesa humana més psicològica que fisiològica.
Estrenes de cine
David Cronenberg, de la A a la Z: un diccionari de l’horror corporal
Davant l’estrena, aquest divendres, de ‘Crímenes del futuro’, repassem aquí alguns dels noms i conceptes clau del malsà i intransferible univers creat pel director canadenc, flamant premi Donostia del Festival de Sant Sebastià

El més llegit
- Més mosquits, paneroles i arnes: Catalunya es prepara per a un ‘boom’ d’insectes i plagues en els pròxims mesos
- La diputació traslladarà oficines a un edifici tancat des del 2010
- Nou esfondrament al centre comercial Via Sabadell: cau una altra placa de formigó de 14 tones
- Fermín López: "He escoltat el meu cos i he decidit parar"
- El Govern central talla l’envit del PP i accepta «tots els temes» per salvar la Conferència de Presidents