Molt pocs directors, només alguns de molt grans, han aconseguit que el seu cognom, convertit en adjectiu, sigui capaç de definir una forma d’expressió cinematogràfica: fellinià, almodovarià, lynchià i, per descomptat, cronenberguià, aquest últim en al·lusió a aquest cine de l’anomenada ‘nova carn’, on el cos humà es deforma, muta o s’hibrida amb elements no orgànics. La transformació física, la infecció, la malaltia i la tecnologia, reunits en una fosca amalgama que Cronenberg va manejar profusament des del 1970 durant tres dècades fins que, coincidint amb el segle XXI, va decidir expandir el seu radi d’acció a una exploració de la naturalesa humana més psicològica que fisiològica.
Estrenes de cine
David Cronenberg, de la A a la Z: un diccionari de l’horror corporal
Davant l’estrena, aquest divendres, de ‘Crímenes del futuro’, repassem aquí alguns dels noms i conceptes clau del malsà i intransferible univers creat pel director canadenc, flamant premi Donostia del Festival de Sant Sebastià

El més llegit
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Alliberada la presa espanyola més jove a l’estranger: Fátima Ofkir complia cadena perpètua a Oman per tràfic de drogues
- Mapa del canvi d’hora 2025: quins països canvien a l’horari d’estiu, quins han deixat de fer-ho i on està prohibit
- La jove de l’Hospitalet presa set anys a Oman torna a casa