Un home perd la pell i les extremitats, i queda transformat en una mosca gegant. La mà d’un altre individu es converteix en una arma biomecànica intel·ligent. Una dona llepa la sang del seu nadó nounat. Un jove copula amb una cama, a través d’una cicatriu amb forma de vulva. Algú es treu una pistola de l’abdomen. Un cap humà explota en mil trossos en rigorós primer pla. Una filmografia plena d’imatges com aquestes ha convertit David Cronenberg en un dels cineastes més extrems i pertorbadors que existeixen. «El procés de civilització ens ha fet suprimir els nostres impulsos més depravats, i per això som capaços de reunir-nos sense matar-nos els uns als altres, però com a artista jo miro d’explorar aquest costat de l’ésser humà que és destructiu, i que em fascina», explica el cineasta canadenc al respecte d’aquest mètode creatiu, que justifica àmpliament el premi Donostia en honor a la seva carrera que el Festival de Sant Sebastià li concedeix aquest dimecres.
Festival de cine
Cronenberg: «Em fascina el costat destructiu de l’ésser humà»
El cineasta canadenc, un dels més extrems i pertorbadors que existeixen per la seva concepció del terror corporal, rep el premi Donostia en honor a la seva carrera

El més llegit
- Quina festa és el 9 de juny? Només aquests municipis de Barcelona tindran un pont de tres dies
- Un home fereix la parella i mata a ganivetades el fillastre a Sentmenat
- Fermín López: "He escoltat el meu cos i he decidit parar"
- La diputació traslladarà oficines a un edifici tancat des del 2010
- Els estudiants s’encaren a una selectivitat sense referents