Un home perd la pell i les extremitats, i queda transformat en una mosca gegant. La mà d’un altre individu es converteix en una arma biomecànica intel·ligent. Una dona llepa la sang del seu nadó nounat. Un jove copula amb una cama, a través d’una cicatriu amb forma de vulva. Algú es treu una pistola de l’abdomen. Un cap humà explota en mil trossos en rigorós primer pla. Una filmografia plena d’imatges com aquestes ha convertit David Cronenberg en un dels cineastes més extrems i pertorbadors que existeixen. «El procés de civilització ens ha fet suprimir els nostres impulsos més depravats, i per això som capaços de reunir-nos sense matar-nos els uns als altres, però com a artista jo miro d’explorar aquest costat de l’ésser humà que és destructiu, i que em fascina», explica el cineasta canadenc al respecte d’aquest mètode creatiu, que justifica àmpliament el premi Donostia en honor a la seva carrera que el Festival de Sant Sebastià li concedeix aquest dimecres.
Festival de cine
Cronenberg: «Em fascina el costat destructiu de l’ésser humà»
El cineasta canadenc, un dels més extrems i pertorbadors que existeixen per la seva concepció del terror corporal, rep el premi Donostia en honor a la seva carrera
El més llegit
- Hisenda avisa: fins a 2.500 euros de multa per pagar aquestes quantitats amb diners en efectiu
- Mantenir Consell de Cent costa deu vegades més que Diputació
- Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- Les barraques de Montcada pugen un 25% després de dos anys d’oblit
- Alexia i Mariona es reivindiquen en una aclaparadora golejada (8-0)