Poc més d’un any i mig després d’erigir-se en l’única dona cineasta fins ara a aconseguir el Goya a la millor pel·lícula amb una òpera prima, gràcies al seu segon llargmetratge Pilar Palomero aspira ara a convertir-se en l’única directora espanyola en 70 anys a guanyar la Concha d’Or. Presentada aquest dimarts en el certamen donostiarra, ‘La maternal’ connecta de diverses maneres amb aquella obra predecessora, ‘Las niñas’ (2020). El primer, perquè també aborda el món de les adolescents i les relacions entre mares i filles, en aquest cas retratant el procés d’aprenentatge d’una rebel jove de 14 anys que es queda embarassada i ingressa en un centre d’acollida de mares menors d’edat; el segon, perquè també té el seu origen en l’experiència viscuda en el món real: si la directora saragossana va trobar el germen de ‘Las niñas’ en el seu propi quadern de religió de sisè d’EGB, ‘La maternal’ s’inspira en converses mantingudes amb joves que al seu dia van experimentar situacions similars a les de la seva protagonista, algunes de les quals formen part del repartiment de la pel·lícula.
Festival de cine
Pilar Palomero i les seves nenes mare emocionen a Sant Sebastià
La guanyadora del Goya el 2020 per ‘Las niñas’ ha deixat empremta amb la seva segona pel·lícula, ‘La maternal’, sobre «aquesta vivència tan contradictòria de ser adolescent i mare alhora»

El més llegit
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Els bojos són ells, ells
- Les 8 hores que van portar el futbol espanyol al caire de l’abisme: «El Madrid no ens pot demanar que canviem els àrbitres»
- Kounde decideix una final apoteòsica
- Flick despulla el Madrid (cap. III)