Tènue ritme de bossa nova, sostenint l’esvelta melodia, en contrast amb l’accidentat recorregut que proposa la lletra d’‘Águas de março’: «‘És el pal, és la pedra, és el final del camí’», comença dient aquesta cançó en la qual Antônio Carlos Jobim retrata el final de l’estiu no tant com un exercici de melancolia, recurs habitual, sinó com un sotrac catàrtic, donant a entendre que aquest moment de l’any és un metafòric torrent pel qual tot roda muntanya a baix, sense contemplacions, com una força natural irrefrenable i una invitació forçosa a la regeneració.
Abrupta purificació
L’anticançó de l’estiu (i 14): ‘Águas de março’, d’Antônio Carlos Jobim
L’autor brasiler proclama el final de l’estació estival sense servir-se de la melancolia, sinó invocant el sotrac catàrtic, el torrent que ho arrasa tot i que imposa l’obligada regeneració. Un tema que va arribar a difusió universal amb la veu d’Elis Regina

Temes:
El més llegit
- La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- Alliberada la presa espanyola més jove a l’estranger: Fátima Ofkir complia cadena perpètua a Oman per tràfic de drogues
- Mapa del canvi d’hora 2025: quins països canvien a l’horari d’estiu, quins han deixat de fer-ho i on està prohibit
- El terratrèmol ensorra Myanmar entre la desesperació i l’anarquia