Tot i que el veritable ensurt sigui el compte del xiringuito o, en una badada, la sostracció del bolso i les xancletes, sempre adverteixo que, abans d’unes vacances a la platja, abstingui’s de visionar la pel·lícula Tauró (Spielberg, 1975). Ficats a l’aigua, segur que ens persegueix la banda sonora de John Williams fins que el frec amb una bossa de plàstic desencadeni el pànic: ¿és la pell del ferotge esqual? La literatura i, sobretot, el cine, no han sigut la millor campanya de relacions públiques per a l’injuriat gremi dels taurons. En comptes de protegir aquests peixos tan necessaris per a l’equilibri de mars i oceans continuem caçant-los: matar el ‘dolent’. El mateix podem dir d’una altra cinta que també va causar estralls en la psique de l’espectador. Em refereixo a Los demonios de la noche (Stephen Hopkins, 1996). Aquí, el colossal tauró blanc és substituït per una parella famolenca de lleons que cacen les seves preses humanes sense compassió.
Animal imponent
El fals mite dels lleons assassins d’homes
Amb l’estrena de la pel·lícula ‘La bestia’ torna un clixé cultural humà consolidat en l’episodi real ocorregut a Tsavo, Kenya, a finals del segle XIX i amplificat per la literatura i el cine
Temes:
El més llegit
- Alcalde al rescat de viatgers
- «¡Ups!»: Donald Trump publica el vídeo d’un atac mortal a rebels del Iemen
- La línia R1 de Rodalies recupera la circulació després de la retirada del cotxe que havia caigut a les vies
- Espanya acull l’equip veneçolà que dimarts va demanar asil a BCN
- Barça-Betis: el somni de Hansi, el tècnic que revisa com dorm cada jugador