Sergio Caballero, codirector del Sónar i responsable de les seves al·lucinants campanyes d’imatge, relatava fa un parell de mesos en aquest diari els problemes amb què el festival va topar en les albors dels anys 90 per aconseguir patrocinadors: «Buscaves marques i no entenien res. L’electrònica era el dimoni. La gent, incloent-hi periodistes, esperava d’un artista que sués a l’escenari, no que premés botons en una màquina». La rància suspicàcia no només posava en dubte que una sessió de ‘discjòquei’ fos música, sinó també un concert de hip-hop, amb les seves bases rítmiques pregravades, o un supermuntatge audiovisual de, per exemple, The Chemical Brothers o Daft Punk: allà no hi havia guitarres ni bateries ni teclats a l’ús, sinó un parell de tipus en la penombra manipulant plats, botoneres i ‘laptops’. Això, es deia, no era una concert: era un karaoke amb màquines.
Opinió
Rosalía i ‘Motomami’: ¿un concert sense músics és un concert?
La vetusta concepció sobre la música en directe, que considera que sobre l’escenari hi ha d’haver músics de carn i ossos, rebrota amb la gira de Rosalía en un debat ranci que semblava superat des dels anys 90
Temes:
El més llegit
- El PSC voreja la victòria i Puigdemont reforça l’avantatge sobre Aragonès
- Els jesuïtes sabien des de 1968 que Lluís Tó era un "depredador sexual"
- Un bosc amb 2.000 arbres enterrarà residus perillosos
- Carles Puigdemont: "Avui estem molt més preparats per aguantar un embat amb l’Estat"
- Els mercats de Barcelona treuen a subhasta les parades tancades