11è Festival Celsius 232

Catriona Ward: un bagul ple de malsons

L’autora de ‘La casa al final de Needless Street’ i ‘La pequeña Eve’ bolca en el gènere del terror la seva experiència amb les al·lucinacions nocturnes

María Fuentes / La Nueva España

A ‘La pequeña Eve’, una secta pagana que adora els escurçons, amb nenes sotmeses als abusos del seu líder en una illa escocesa que acaben immolades en un cercle de pedres. A ‘La casa al final de Needless Street’, un solitari amb fortes limitacions, etern sospitós de l’assassinat d’una nena, que viu amb una gata creient en Déu i rep les visites de la seva filla. Però a les dues novel·les de l’escriptora Catriona Ward, publicades els últims 10 mesos a Espanya, no tot acaba de ser el que sembla. Les visions, al·lucinacions o visions distorsionades dels fets dels protagonistes són el trencaclosques (més ben engranat a la segona novel·la) que realment ha de resoldre el lector; més que al ‘whodunit’, el subgènere policíac que se centra a identificar qui és l’assassí, Ward juga al qui és (realment) qui.