Grans renovadors del teatre contemporani com Peter Brooks, Peter Sellars, Calixto Bieito o Romeo Castellucci s’han deixat seduir per cert ‘virus’ que els porta a adaptar obres liricosimfòniques nascudes en un context i amb un format determinats, per transformar-les en espectacles escenificats. La cosa funciona molt bé en les que tenen un llibret dramatitzat, com les ‘Passions’ bachianes i els grans oratoris, sent ‘El Messies’ de Händel un dels més revisitats. La cosa es complica quan l’objectiu és una simfonia com la ‘Segona’ de Mahler, o, encara pitjor, quan es tracta d’una missa, una forma musical que obeeix a pautes rígides tant pel que fa al ritual del concert com al text. Tot i així, obres mestres com la ‘Missa en si menor’ de Bach o el ‘Rèquiem’ de Mozart han passat amb èxit per aquest ‘filtre’ i, tot i que forçades, triomfen si la proposta és convincent, un resultat que sempre neix de la genialitat del creador.
Crítica de música
Una aclamada missa de morts ballable
El Grec i el Palau coprodueixen una proposta de Pere Faura que escenifica el ‘Rèquiem’ de Mozart i que va ser ovacionada

Temes:
El més llegit
- La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança