Festival d’estiu de Barcelona

Christina Rosenvinge invoca Safo al Teatre Romea

  • La rockera es transforma en la poeta més famosa de l’antiguitat, un cant a la dona, transgressor i lliure, que recalarà a Barcelona fins al dia 24

DAVID RUANO

No va ser difícil convèncer la rockera Christina Rosenvinge per transformar-se en Safo i donar vida a l’esperit lliure dels pocs textos, de caràcter amatori, que ens han arribat de la poeta clàssica de l’illa de Lesbos, que va donar origen als adjectius lèsbic i sàfic per la seva temàtica. ‘Safo’, acabat d’estrenar al Festival de Mèrida, aterra del 14 el 24 de juliol al Teatre Romea. La música és de Rosenvinge, la direcció i l’escenografia –tota rosa– de Marta Pazos i el text de María Folguera. «No vaig dir que sí immediatament quan em van proposar el projecte perquè mai s’ha de fer, però sabia perfectament que ho faria (riu). Només m’interessava saber la llibertat que em donarien. Ni tan sols me’n vaig adonar de si hi havia molt o poc pressupost. En aquest aspecte, ho hauria acceptat sí o sí, perquè em semblava un projecte important, una idea que se m’havia d’haver acudit a mi perquè jo ja havia musicat Ovidi però no havia adaptat Safo. Potser això vulgui dir que se l’ha de divulgar perquè és una gran desconeguda». La cantant pensa gravar la música del muntatge en disc després de la seva presentació als Teatros del Canal, «però donant-li també una forma diferent». A l’obra les cançons es presenten de vegades com duos, de vegades incompletes. «En escena hem jugat molt amb el format. Al disc li donaré una altra volta, també inclouré altres temes que han quedat fora».