Tres anys i quatre mesos després de sacsejar el panorama musical amb ‘El mal querer’, el 18 de març Rosalía va presentar ‘Motomami’, la seva metamorfosi creativa. No ho va fer ni des d’un escenari, ni de bon tros des de la televisió, sinó amb una actuació en format vertical: la pantalla del seu compte a TikTok. Aquesta breu anècdota serveix per il·lustrar un fenomen que és una tendència, no una anomalia: els artistes de moda es promocionen a la xarxa social de moda. I això està transformant la indústria de la música.
Fenomen digital
De Lil Nas X a Rosalía: Com TikTok està transformant la indústria musical
Convertida en una de les ‘apps’ preferides per descobrir música, els artistes, discogràfiques i creadors hi acudeixen cada vegada més per amplificar l’impacte comercial de les seves cançons
El més llegit
- Guillermo Mattioli, degà del Col·legi Oficial de Psicològia de Catalunya: "El missatge de Marian Rojas Estapé és fals i cruel"
- Professors de ciències amenacen amb no corregir els exàmens de la Selectivitat si Educació no rectifica la fusió de matèries
- Laporta i el seu soci moldau activen "una mina d’or"
- Sancionada una treballadora per fingir que era muda i cobrar durant 16 anys una pensió
- Transports certifica 13 viatges oficials d’Ábalos amb Jésica Rodríguez