Entrevista

Laurent Cantet: «Twitter demostra que la mentida i l’abús surten a compte»

  • El director francès observa en ‘Arthur Rambo’ un jove d’origen magribí que, just després de convertir-se en la nova sensació literària i mediàtica, cau en desgràcia quan li descobreixen una sèrie de tuits antisemites i homofòbics

EFE/Fernando Alvarado

Títols com ‘Recursos humanos’ (1999), ‘El empleo del tiempo’ (2001) i ‘La classe’ (2008) –Palma d’Or al Festival de Cannes– el van confirmar com un observador precís tant de conflictes culturals i de classe com de traumàtiques crisis d’identitat, i els dos assumptes són explorats en la seva nova pel·lícula. Inspirada en el cas real de Mehdi Meklat, ‘Arthur Rambo’ va d’un jove d’origen magribí que, just després de convertir-se en la nova sensació literària i mediàtica de París, cau veloçment en desgràcia quan se li descobreixen una sèrie de tuits antisemites i homofòbics que havia publicat en el passat.