Tendència

‘Spider-Man’: un somni capitalista fet realitat

Les grans franquícies de l’entreteniment audiovisual, amb Marvel al capdavant, fagociten directors com Galactus menja planetes

Gairebé qualsevol apunt de segell autoral ha desaparegut dels grans ‘blockbusters’, centrats per complet en el poder de la marca

EFE

’Spider-Man: No Way Home’ s’ha convertit en un èxit de taquilla gairebé quan ja no quedaven esperances de recuperació en l’últim trimestre de l’any. Per tercer cap de setmana consecutiu va ser la pel·lícula més taquillera als Estats Units, amb 52,7 milions de dòlars, fins apujar el total de recaptació a 609 milions de dòlars. Els grans ‘blockbusters’ d’aquesta temporada no van funcionar com s’esperava. Ni l’últim James Bond, ‘Sin tiempo para morir’, ni l’‘Esquadró suïcida’, ni la tornada de Neo i Trinity a ‘The Matrix Resurrections’. Només ‘Venom: Habrá venjanza’ va aconseguir revitalitzar una mica les xifres, però no es va acostar ni de lluny a l’aconseguit per l’últim capítol de l’home aranya protagonitzat per Tom Holland i Zendaya, juntament amb alguns dels malvats mítics que havien aparegut al llarg de la saga. Una pel·lícula, en definitiva, que ha aconseguit arribar als números prepandèmia, convertint-se ja en la desena pel·lícula amb més recaptació de la història. A Espanya, l’han vist més de 3 milions d’espectadors i ha arribat a més de 20 milions d’euros, de moment. 

Temes:

Spiderman