Malgrat els vaivens constants de la pandèmia, el cine espanyol continua demostrant el seu múscul gràcies a un bon grapat de propostes d’allò més diverses. Hi haurà comèdies: ‘Por los pelos’, de Nacho G. Velilla; ‘El test’, de Dani de la Orden; ‘El juego de las llaves’, de Vicente Villanueva; ‘Espejo, espejo’, de Marc Creuhet, o l’adaptació de la ‘sitcom’ ‘Camera Café’. Hi haurà terror: ‘La niña de la comunión’. Hi haurà ‘thrillers’: ‘Código emperador’, de Jorge Coira o ‘Centauro’, de Daniel Calparsoro. Hi haurà pel·lícules d’autor, com les noves de Jaime Rosales o Jonás Trueba. Hi haurà noves veus femenines: Nely Reguera (‘El nieto’), Alauda Ruíz de Azúa (‘Cinco lobitos’), Carlota Pereda (‘Cerdita’), Marta Díaz (‘Los buenos modales’) i Elena López Riera (‘El agua’). Hi haurà descobriments com ‘La desconocida’, de Pablo Maqueda, o ‘El universo de Oliver’, d’Alexis Morante. I hi haurà moltes de les estrenes que s’han anat posposant per les successives onades de la covid, entre elles, ‘La abuela’, de Paco Plaza; ’Veneciafrenia’, d’Álex De la Iglesia; ‘Malnazidos’, de Javier Ruiz Caldera i Alberto de Toro, o ‘Live is Life’, de Dani de la Torre.
Nou curs cinematogràfic
Deu pel·lícules espanyoles per al 2022
Després d’un 2021 ple de pel·lícules de directors consagrats, aquest any es presenta nodrit d’una sucosa nòmina de propostes que aborden tots els gèneres
Destaquen les tornades d’alguns dels grans noms de les noves generacions

El més llegit
- La nova selectivitat s’estrena a Catalunya amb un descens de notes i aprovats
- Parlem de ‘Huijsenbauer’
- Les tres millors puntuacions
- Pardo de Vera va adjudicar a dit 605.000 € a una empresa vinculada a la trama Cerdán
- El TC declara constitucional l’amnistia del procés amb els vots de la majoria progressista