Luxe, traïcions, assassinats, personatges estrafolaris i una firma de moda que s’ha reinventat nombroses vegades per acabar convertint-se en una icona del nostre temps. ‘La casa Gucci’ apareix en el moment adequat, quan la influència de la marca no es restringeix a un símbol elitista d’estatus social, sinó que també ha aconseguit consolidar-se en l’imaginari de la cultura popular a través de nombroses manifestacions artístiques, especialment la música urbana, que inclouen referències a la marca si més no t’ho esperes. La pel·lícula de Ridley Scott, que s’estrena aquest divendres als cines coincidint amb el centenari del naixement de la marca creada per Guccio Gucci, és, en tots els sentits, pur fetitxe pop, des de l’elecció de Lady Gaga com a protagonista, passant per l’elecció dels temes que adornen la banda sonora, els impossibles treballs de caracterització i el seu caràcter purament culebronesc i sensacionalista que destil·la pur morbo. Aquestes són les claus d’una pel·lícula que, a l’altura de la marca, és una icona viva:
Estrena de cine
‘La casa Gucci’: luxe i mort en la firma de moda més influent del segle XXI
La pel·lícula de Ridley Scott, un fascinant culebró sobre la gran família italiana de la moda, arriba aquest divendres als cines en un moment en què la marca centenària és icona viva de la cultura popular més seguida
Crítica de ‘La casa Gucci’: entre ‘Dinastia’ i Lady Macbeth

Temes:
El més llegit
- El nen mort a Valls va estar tot el matí al cotxe mentre el pare treballava
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Així va fracassar al Regne Unit la idea que ara impulsa Catalunya: préstecs perquè els joves comprin una casa
- Catorze universitàries acusen un catedràtic de la UB d’abús sexual