Control implacable

Els hereus d’Hergé obliguen a tancar una exposició inspirada en Tintín a Barcelona

  • Nacho Simal clausura la seva mostra de la galeria Cromo després de les advertències dels serveis jurídics de la fundació Moulinsart, que gestiona els drets de les obres del dibuixant belga

FERRAN SENDRA

Amb els inflexibles gestors dels drets de l’obra d’Hergé, i en especial de Tintín, ha topat Nacho Simal. Cofundador el 2008 de la revista ‘La Cruda’, d’art, dibuix i còmic contemporani, aquest artista nascut a Saragossa el 1974 i format en Belles Arts a Barcelona, inaugurava el 8 d’octubre passat, a la galeria Cromo, a la Riera de Sant Miquel, 27 de la capital catalana, la seva nova exposició, primer batejada com ‘Syldavia’, tot i que reanomenada, previngudament, com ‘Simalia’. Ben aviat es veurà el motiu. En l’exposició, comissariada per la crítica Mery Cuesta, lluien fins aquest dilluns, 15 de novembre, una dotzena d’obres de gran format, realitzades en diferents tècniques, inspirades molt lliurement en l’univers de Tintín i en concret en l’àlbum ‘El ceptre d’Ottokar’, que sempre va fascinar l’artista. Les obres havien de seguir exposades fins al 3 de desembre, però Simal ha decidit per ara clausurar-la davant el correu electrònic rebut per la seva galerista, Natalia Zaratiegui, remès pels serveis jurídics de Moulinsart S. A., que vigila el llegat d’Hergé, instant-los al tancament i prohibint-los mostrar o vendre les peces.