El vers delirant, dissortat, tel·lúric, trasbalsador i ple d’angoixa i desolació que s’entreveu en la poesia infernal de Raúl Zurita(Santiago, Xile, 1950) bascula entre el cant coral a la natura i el pes dilatat de la memòria històrica que intenta no oblidar l’esdeveniment que marcarà la seva vida i la seva obra: el seu empresonament i tortura durant la dictadura de Pinochet. Una obra intimista que recrea la pulsió viscuda recreant els trets naturals que habiten en l’home i la música personal d’un vers amb una cadència gairebé inoblidable: el vers de «pequeños tipos rotos en un pequeño país roto» forjat en la referència inexcusable de la seva obra, la ‘Divina Comedia’.
EL LLIBRE DE LA SETMANA
Crítica de ‘Sobre la noche el cielo y al final el mar’: l’exactitud del dolor
El recent premi Reina Sofia de poesia trasllada el seu univers desolat a la narrativa en un llibre de caires autobiogràfics que fon el món real amb l’irreal
Temes: