Estrena

Les dones en el cine de Paul Verhoeven: sexe, força, ambigüitat, determinació

  • La mirada del cineasta holandès sobre les dones sempre ha fugit dels convencionalismes. Els personatges de Catherine Tramell (‘Instint bàsic’), Nomi Malone (‘Showgirls’) i, ara, Benedetta Carlini (‘Benedetta’) s’han convertit en un autèntic revulsiu contra les estructures patriarcals

El Periódico

Els personatges femenins a les pel·lícules de Paul Verhoeven fugen de qualsevol tipus de simplificació i, en la majoria dels casos, són indesxifrables. En ells és subjacent un halo de misteri que els converteix en autèntics enigmes. Són impredictibles, hermètics, infranquejables potser perquè, en el fons, són supervivents. Saben que viuen en un món d’homes i de vegades opten per comportar-se com a tals, utilitzant les seves habilitats de la manera que creuen convenient. ¿Hi ha un judici moral sobre això? Afortunadament, cap, perquè si hi ha un director que ha lluitat durant tota la seva carrera contra els convencionalismes, aquest és Verhoeven.