Res passa perquè sí. Hi ha decisions que marquen una època i que responen al signe dels temps. Durant dècades el paper de la dona en el cine va estar relegat a un segon pla. La indústria del cine era territori masculí i ningú semblava qüestionar aquest fet. Les directores que accedien a aquest espai estaven condemnades a subsistir en els marges si volien defensar les seves propostes. Però aquest sistema heteropatriarcal estava condemnat a desaparèixer. Sobretot, des del moment en què es va aprofundir a la seva rebotiga i van començar a sortir a la llum els abusos indiscriminats sobre els quals s’havia consolidat el seu domini i els seus privilegis.
Palmarès de festivals
2021, l’any de cine en què van guanyar les dones
El palmarès dels festivals per fi s’escriu en femení. Després de les victòries prèvies de Chloé Zhao, Julia Ducournau i Audrey Diwan als Oscar, Cannes i Venècia, una altra directora, la romanesa Alina Grigore, es va emportar la Concha d’Or a Sant Sebastià.

El més llegit
- Un veloç Àlex Márquez s’apropia de la MotoGP a Silverstone
- Sis de cada 10 discoteques de Barcelona ja ofereixen sessions de tardeig
- Teófilo va abusar de la menor de la DGAIA un any abans de l’acollida
- Joan Riba no va anar a la División Azul: una llamborda daurada a Barcelona reconeix una víctima dels nazis
- El Barça vol engegantir el seu regnat amb la quarta Champions