Al llarg de tota la seva carrera, Paul Verhoeven s’ha dedicat a consciència a atemptar contra la correcció moral explorant el sexe, la violència i altres assumptes de capçalera; ho va fer en les seves primeres pel·lícules, rodades a la seva Holanda natal –‘Delicias turcas’ (1973), ‘El cuarto hombre’ (1983)–, i després va explotar aquesta fórmula a Hollywood a través de títols impactants i subversius com ‘Robocop’ (1987), ‘Instint bàsic’ (1992) i ‘Showgirls’ (1995) fins que la seva permanent capacitat per difuminar la línia divisòria entre el que és sublimi i el que és ridícul va acabar per convertir-lo en una cosa semblant a un empestat. I el més notori de la seva reinserció en l’escena cinematogràfica, aquesta vegada merescudament elevat a la categoria de mestre, és que ho ha aconseguit a la seva manera, sense intimidar-se ni cedir ni una mica. Ho va demostrar amb ‘Elle’ (2016), incorrectíssima reflexió sobre l’assumpte dels abusos sexuals, i ara ho confirma amb ‘Benedetta’, que des de molt abans de presentar-se aquest divendres a concurs al Festival de Cannes és coneguda com «la pel·lícula de les monges lesbianes». L’escàndol, evidentment, està assegurat.
Festival de Cannes
‘Benedetta’: amb Verhoeven va arribar l’escàndol a Cannes
El sempre provocador director d’‘Instint bàsic’, ‘Robocop’ i ‘Elle’ presenta a concurs ‘Benedetta’, incorrecte i maliciós acostament a la figura real de Benedetta Carlini, una abadessa del segle XVII que va mantenir una relació lèsbica amb una altra monja.
Temes:
El més llegit
- Avís de la Policia Nacional quan arribis a casa: «Si els veus, no toquis res»
- L’ajuda de 115 euros al mes que ja pots demanar a la Seguretat Social
- El primer gran ‘beach club’ de BCN obrirà al juny després d’una inversió de 15 milions
- La Seguretat Social enviarà aquesta carta a milions d’espanyols
- Remuntada històrica del Barça