Allà per la temporada quinzena de la seva sèrie, Marge Simpson descobreix una inesperada i profunda vocació literària que la porta a escriure una narració molt autobiogràfica basada en ‘Moby Dick’ (Móvil Dick es diu un personatge masculí de Lorrie Moore: un Richard menopàusic i sempre d’un costat a l’altre). La dona amb una torre Eiffel blava al cap passa la seva obra a Homer perquè aquest li doni la seva opinió ja que ella mateixa intueix que el seu marit en la ficció surt bastant malparat. I ella, és clar, no vol fer mal a la seva família. Homer, poc empàtic i més atent a la seva nova carrera com a conductor d’ambulàncies, afirma que ha llegit l’original sense haver-ho fet. Frustrada, Marge publica l’obra accentuant els defectes del seu marit no tan imaginari i deixant volar la seva fantasia en assumptes d’‘affaires’. Quan Homer veu el llibre publicat i descobreix com de malament es parla del seu altre jo, demana explicacions a Marge, que li retreu la seva deixadesa i la seva mentida (mentre que Tom Clancy i Thomas Pynchon ‘as themselves’ lloen el llibre). Homer respon: «No mentia. Estava escrivint ficció amb la meva boca». Marge s’ha aprofitat de la ficció per retratar pejorativament Homer i aquest es defensa amb el mateix argument: la ficció.
Perifèrics i consumibles
Marge Simpson, ‘Moby Dick’ i el minvant espai entre realitat i ficció
Temes:
El més llegit
- Nou avís de la policia per als que han de renovar el DNI o el passaport
- Europa retira del mercat la vacuna de la covid d’AstraZeneca
- La sanció a Sainz pel GP de Miami afegeix més polèmica sobre la FIA
- Peris confessa que va abusar de nens des del 1972
- Arriba el primer fàrmac no hormonal que abaixa els fogots menopàusics