Fa unes setmanes, el 23 d’abril, l’enginyer aeroespacial francès Thomas Pesquet va penjar un vídeo en el seu compte d’Instagram en què apareixia flotant en una de les estades de l’Estació Espacial Internacional. Pesquet, que passarà sis mesos allà en companyia de tres astronautes més, va posar música per acompanyar la seva salutació espacial, una cançó festiva i estranya que no tenia la gravetat que se sol associar al cosmos. Al contrari: era un aire tropical, la ‘Cumbia del Monte Fuji’, un tema fruit de la col·laboració entre els colombians de Frente Cumbiero i els japonesos de Minyo Crusaders que havia vist la llum el 2020. La nova música colombiana arribava a l’espai, i a Colòmbia la notícia era rebuda amb picades d’ullet i somriures.
Reapropiació cultural
Colòmbia, la construcció d’una potència musical
Sobre la base de barrejar l’aclaparadora diversitat de la seva tradició amb els sons moderns, el país sud-americà ha aixecat un edifici musical sòlid i plural amb enorme projecció internacional i res a envejar a titans regionals com el Brasil, Puerto Rico o Cuba
zentauroepp39875068 madrid spain august 30 li saumet of bomba estereo perfor170901114203 /
El més llegit
- Aliança Catalana, el sobiranisme d’ultradreta
- Mercedes Balcells-Camps : "He sentit el so d’una cèl·lula de càncer"
- Un home mor en un tiroteig al costat de l’estació de metro Maresme-Fòrum
- Portu condemna un Barça que va regalar el triomf en 9 minuts
- Edwin Moses: "No vaig necessitar entrenadors, jo era més intel·ligent que ells"