Impetuosa història d’amor entre un jove escriptor bohemi, Christian (Ewan McGregor), i una delicada estrella de cabaret, Satine (Nicole Kidman), en un irreal París del 1900, ‘Moulin Rouge’ continua sent, 20 anys després de la seva estrena, paradigma de pastitx i l’excés postmodern, la sumptuositat, el color, la música pop, el romanticisme, el ‘kitsch’ i, per descomptat, la màgia de l’irrepetible. El 2001, la pel·lícula de Baz Luhrmann ja havia provocat una encesa controvèrsia entre els que van caure rendits al seu enlluernador vertigen visual i la força romàntica de la seva tràgica història d’amor i els que la van considerar poc més que un exercici de vulgaritat i tonteria extrema amb els tics més irritants del videoclip vacu. El debat continua avui igual de viu.
Efemèride musical
‘Moulin Rouge’, 20 anys d’irresistible màgia ‘kitsch’
El musical de Baz Luhrmann celebra dues dècades de la seva estrena als EUA amb idèntica polarització entre els admiradors del seu enlluernador risc visual i els detractors de la seva exageració ‘hortera’. Cinc claus per entendre aquesta obra de (controvertit) culte.

El més llegit
- A la venda la mansió de luxe on va viure un exjugador del Barça a Gavà: espectacular i exclusiva
- El nutricionista Pablo Ojeda desvela la fórmula per acabar amb la inflor abdominal: "Importa més del que creus"
- Detectat un linx ibèric en llibertat a Catalunya
- La falta d’avís al 112 deixa sense multa les obres del Camp Nou fora d’horari
- Carlos Torres, president del BBVA: "On té més sentit mantenir la marca Sabadell és a Catalunya"