Els premis de Hollywood

Els Oscars de l’anomalia i la tradició coronen ‘Nomadland’

  • En un any estrany marcat en el cine i la gala per la pandèmia, la pel·lícula de Chloé Zhao travessa l’última frontera

  • L’ànsia pel retorn a la normalitat i el clam per la justícia racial bateguen en la festa de l’Acadèmia de Hollywood

«Quan entra en crisi allò que dona sentit a la teva existència i t’atorga la teva identitat ¿què et queda? La reflexió la feia en una entrevista en aquestes pàgines amb Nando Salvà Chloé Zhao a propòsit de ‘Nomadland’. No obstant, ve de meravella per resumir algunes de les preguntes que es plantegen després dels Oscars d’aquest diumenge, una edició tan anòmala com fidel a tradicions. En aquesta precisament va travessar l’última frontera coronant-se com a millor pel·lícula el ‘western’ líric contemporani de Chloé Zhao, un bonic i humanista retrat dels transhumants forçosos que revelen el revers amarg del mal anomenat somni americà, el que fa sortir el malson a la superfície quan es colpegen els dèbils fonaments de justícia social de la construcció capitalista.

Temes:

Oscars