Crònica

’Perros callejeros’: memòria d’un atropellament infame

La pel·lícula de temàtica quinqui de José Antonio de la Loma, rodada en part a Bellvitge el 1977, va fer mal a la imatge d’un barri que va haver de combatre de forma admirable durant anys per esborrar el cruel estereotip de la delinqüència i la droga

El Periódico

Al Bellvitge de 1977 no hi havia massa a veure ni massa a fer. Això explica potser la ventada que es va aixecar al barri quan es va saber que un equip de rodatge venia a filmar l’escena més important d’una pel·lícula amb un títol d’aquests que entren pels ulls, ‘Perros callejeros’. Una de quinquis i cotxes, deien. Cine de quinquis. El formidable sarau de focus i càmeres que havia muntat el director José Antonio de la Loma al descampat que hi havia entre un lateral del cine Lumiere i els blocs de la Rambla de la Marina feia pensar que allò era Hollywood. Agradés o no que el relliscós tema de la pel·lícula fos la delinqüència juvenil, verí d’aquells anys 70, els veïns no semblaven disposats a perdre’s un esdeveniment així.