«Spotify és l’últim pet desesperat d’un cadàver moribund». Amb aquestes paraules, Thom Yorke, el respectat ‘frontman’ de Radiohead i Atoms for Peace, carregava el 2013 contra el model econòmic amb què les emergents plataformes de ’streaming’ espremen els músics per «fer una fortuna» i es negava a oferir els àlbums a través dels seus serveis. Tres anys després, tota la discografia de la famosa banda d’Abingdon estava a la plataforma.
CONSUM CULTURAL
Spotify, el «pet d'un moribund» que ha canviat la manera de fer i escoltar música
Les plataformes de 'streaming' i els seus algoritmes modelen cada vegada més les cançons per convertir-les en productes fàcilment monetitzables
Les cançons són cada vegada més curtes, es repeteixen paraules, la seva estructura és més impactant i es llancen més 'singles' fora dels àlbums

rosaliadrake
El més llegit
- ¿Quants diners s'emportaria el Barça per guanyar la Lliga?
- ¿Quantes hores has de dormir si vius a Catalunya? La Universitat de Columbia ho revela
- Catalunya vol incorporar 200.000 migrants al mercat laboral amb el nou reglament d’estrangeria
- Detectades obres il·legals en una reforma de Consell de Cent
- Barcelona estudiarà la viabilitat de reobrir la ‘platja de l’Eixample’ el 2026