Originalment programada per a l’atziac març del 2020, la tercera edició de l’Ohlalà, festival de cine francòfon de Barcelona, arrenca finalment demà, dijous, dia 1 d’octubre, amb la projecció de la comèdia melancòlica ‘La belle époque’, de Nicolas Bedos, a l’Institut Français (20.00 hores), i tancarà fastos diumenge, dia 8, amb una altra comèdia molt aplaudida, ‘Notre-Dame’, de Valérie Donzelli.
Seran vuit jornades sota el padrinatge (en la distància, això sí) de l’actriu Nathalie Baye, de la qual es podran veure fins a cinc pel·lícules en la retrospectiva d’aquest any: ‘Una relación privada’ (únic film del festival amb projecció a la Filmoteca, divendres, dia 2), ‘Los sentimientos’, ‘El pequeño teniente’, ‘Solo el fin del mundo’ i ‘Las guardianas’.
Quant a la resta del programa, la majoria són títols inèdits a Catalunya i procedents no només de França, sinó també de Bèlgica, Suïssa, el Canadà o Tunísia. A la secció oficial destaquen pel·lícules com ‘Ceux qui travaillent’, d’Antoine Russbach, mirada pel que sembla implacable al món del treball; ‘Kuessipan’, de la quebequesa Myriam Verreault, sobre l’amistat (en perill) de dues amigues d’una comunitat innu del nord del Canadà; ‘Les éblouis’, per a la qual Sarah Suco es va inspirar en la seva pròpia experiència com a membre d’una comunitat religiosa carismàtica; ‘Adoration’, una altra esquinçadora història d’‘amour fou’ del director Fabrice Du Welz, o ‘Perdrix’, insòlita comèdia romàntica del periodista esportiu, a més de cineasta, Erwan Le Duc.
Com correspon a un festival post-Covid-19, l’Ohlalà es podrà disfrutar aquest any, a més, en més que segura versió ‘online’: Filmin acollirà una gran part dels 16 títols del programa, encara que no tots tindran la mateixa disponibilitat; es recomana fer un cop d’ull a les dates a la web del festival.