LA GRAN CITA DEL CINE FANTÀSTIC

Tot el programa (híbrid) del festival de Sitges 2020

Les noves pel·lícules de Brandon Cronenberg, Benh Zeitlin i Juanma Bajo Ulloa destaquen en un programa d'ímpetu innovador

El mestre David Lynch recollirà de forma virtual un Gran Premi Honorífic del festival

possessor-a-festival-sitges

Després del (gran) primer avenç del juliol, avui s’ha donat a conèixer la resta del programa del pròxim festival de Sitges, que se celebrarà entre el 8 i el 18 d’octubre en un format híbrid, entre presencial i ‘online’. Els amants del fantàstic podran elegir entre anar a les sales habituals del certamen, on s’aplicaran totes les mesures de seguretat establertes, o disfrutar d’uns 60 títols (la meitat del programa) a la plataforma de continguts ‘online’ Shift72.

A la secció oficial competitiva, a ganxos ja anunciats com ‘Train to Busan 2: Peninsula’, ‘Sputnik’, ‘Relic’ i ‘La vampira de Barcelona’, s’hi uneixen ara títols com ‘Possessor’, de Brandon Cronenberg, ‘thriller’ d’alta tecnologia sobre una assassina a sou (encarnada per la gran Andrea Riseborough) que, utilitzant implants cerebrals, se serveix de cossos aliens per cometre les seves execucions; ‘Wendy’, la singular reelaboració de Peter Pan a càrrec de Benh Zeitlin, autor de ‘Bestias del sur salvajes’; l’estrena mundial de ‘Baby’, aparent tornada de Juanma Bajo Ulloa als torbadors terrenys d’‘Alas de mariposa’ i ‘La madre muerta’, o la nova bogeria absurdista de Quentin Dupieux, ‘Mandibules’, sobre dos amics que miren de treure profit econòmic d’una mosca gegant.

En la competició de Sitges s’estrenaran mundialment títols de ciència-ficció com ‘Le dernier voyage de Paul W.R.’, de Romain Quirot, i ‘The Superdeep’, d’Arseny Sukhin, i l’aventura fantàstica ‘Archenemy’, d’Adam Egypt Mortimer  (‘Daniel no es real’), sobre un heroi d’una altra dimensió que pararà la Terra, on els seus poders no funcionen.

També a concurs trobem ‘Teddy’, de Ludovic i Zoran Boukerhma, que podia haver-se dit ‘Yo fui un hombre lobo veinteañero’; ‘Save yourselves!’ d’Alex Huston Fischer  i Eleanor Wilson, sobre una parella que decideix aïllar-se al camp i, com a resultat, no s’assabenta d’un atac alienígena, i ‘The book of vision’, de Carlo Hintermann, un ‘trip’ espiritual produït per Terrence Malick.

Cavestany i Tjahjanto

Ja en la secció paral·lela Noves Visions, podran veure’s ‘Last words’, de Jonathan Nossiter, faula preapocalíptica amb Nick Nolte Charlotte Rampling; el terror de perruqueria ‘The stylist’, de Jill Gervargizian, i ‘Saint-Narcisse’, del provocador director ‘queer’ Bruce LaBruce. Però s’espera amb particular intriga ‘Un efecto óptico’, de l’expert en humor estrany Juan Cavestany, amb Carmen Machi i Pepón Nieto com un matrimoni de Burgos que viatja a Nova York i, una vegada allà, descobreix que és una altra ciutat.

Panorama Fantàstic acollirà l’estrena internacional de ‘Vicious fun’, de Cody Calahan, sobre un grup de teràpia per a assassins en sèrie. A aquesta secció se sumen també la vampírica ‘Sang Vurdalak’, de Santiago Fernández Calvete, i ‘May the devil take you too’, la seqüela ‘Que el diablo te lleve’, també firmada pel torrencial Timo Tjahjanto (‘The night comes for us’).    

Reconeixement a David Lynch

A més de recollir últimes tendències, el festival vol deixar espai per als clàssics, i per això aquesta remesa de títols inclou ‘El imperio contraataca’ i la reivindicable ‘Flash Gordon’, en els dos casos amb l’excusa del seu 40è aniversari. També quatre dècades ha complert ‘El hombre elefante’, la versió restaurada en 4K del qual clausurarà aquesta edició. El seu genial director, David Lynch, rebrà un Gran Premi Honorífic del festival de Sitges. Per desgràcia, no vindrà a recollir-lo, però ens conformem amb un vídeo del mestre gravat en aquest taller on pinta i des d’on explica la previsió del temps.