Si Dom Cobb (Leonardo DiCaprio) tenia raó al principi d’‘Origen’ quan va assegurar que una idea és més resistent que un virus, llavors ‘Tenet’ és just el que necessitem per superar la pandèmia. Perquè l’onzena pel·lícula de Christopher Nolan, com les altres deu, vessa idees. Al llarg de la seva carrera el britànic s’ha dedicat a reformular les possibilitats dels gèneres populars –la ciència-ficció, el ‘thriller’, les històries de superherois, el cine bèl·lic– i la seva capacitat d’impacte sobre l’espectador, tant a través de trames forassenyades –un espia que atraca ments inconscients– o explorant les complexitats de la física quàntica com convertint l’entreteniment en una col·lecció de qüestions ètiques. ‘Memento’ no parla només d’un home amb amnèsia, sinó sobretot de la moralitat de la venjança. La trilogia del Cavaller Fosc no és la història d’un home-ratpenat, sinó un passeig pel territori que separa l’anarquia del feixisme.
PERFIL DE L'AUTOR DE 'TENET'
Christopher Nolan, entre el 'blockbuster' i el cine de culte
El director de 'Tenet' ofereix pel·lícules personals i de gran espectacle per ser contemplades, per damunt de tot, en pantalla gran
nolan-tenet
El més llegit
- Hisenda avisa: fins a 2.500 euros de multa per pagar aquestes quantitats amb diners en efectiu
- Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- Les barraques de Montcada pugen un 25% després de dos anys d’oblit
- El BBVA anuncia al Banc Sabadell la seva intenció de negociar una fusió
- Daniel Sancho: "Vaig esquarterar el cos perquè estava en xoc"