El Museu del Prado custodia el quadro ‘Doña Juana la Loca’, pintat per Francisco Pradilla el 1877, que sintetitza a la perfecció el destí tràgic de la protagonista: la reina vídua, amb la mirada completament alienada, observa el fèretre on jeu el seu estimat marit, flanquejat per dues grans espelmes mortuòries, al mig d’un paratge desolat, mentre la cort que acompanya la comitiva fúnebre fa una parada en el camí al costat d’un arbre. Tot i que pugui semblar una exaltació romàntica del personatge, que ho és, la tela plasma la més rigorosa veritat històrica. Desfeta de dolor després de la mort del seu marit, Felip el Bell, va fer exhumar el seu cos embalsamat, ja sepultat a la Cartoixa de Miraflores (Burgos), al recordar de sobte el seu desig en vida de ser enterrat a Granada.
La Contra
La captiva de Tordesillas
Desfeta després de la mort del seu marit i víctima d'interessos polítics, Joana la Boja va romandre tancada en un convent gairebé 50 anys

zentauroepp53559169 contra ramon curto200528123101
Temes:
El més llegit
- El Govern es prepara per aprovar al setembre la quitació del deute de Catalunya, extensible a totes les autonomies
- Pluges a Catalunya: el Meteocat activa avisos en aquestes comarques
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Nou autonomies aporten recursos als territoris afectats pel foc