ÒBIT

Mor Roberto Bodegas, director d''Españolas en París' i 'Matar al Nani'

El realitzador va ser un dels fundadors de l'anomenada 'tercera via' del cine espanyol

zentauroepp49305494 icult190802183455

El director de cine Roberto Bodegas, que va ser fundador, junatament amb José Luis Dibildos, de la coneguda com a 'tercera via' del cine espanyol –una etiqueta dels anys 70 per designar pel·lícules que oscil·laven entre la popularitat i la intel·lectualitat–, ha mort als 86 anys, segons han confirmat a Europa Press fonts familiars. Bodegas va iniciar la seva carrea en els llargmetratges a començaments dels anys 70 amb 'Españolas en París’, treball en el qual compartien pantalla actors com José Sacristán, Máximo Valverde, Tina Sainz i Ana Belén –en la seva segona pel·lícula després de 'Zampo y yo'–. La cinta parlava de les dificultats de les dones espanyoles a l’emigrar a França en els anys 60.

Posteriorment, van arribar altres títols com 'Vida conyugal sana' (1974), també amb Ana Belén i José Sacristán, en el qual es tractava el divorci a Espanya, o 'Libertad provisional’ (1976), amb Concha Velasco i Patxi Andión abordant la reinserció social dels presos. ‘Los nuevos españoles’ (1974), amb José Sacristán i Amparo Soler, en la qual es tractava l’arribada de les multinacionals, o 'Matar al Nani' (1988), sobre la corrupció policial, són alguns dels títols que completen la seva filmografia.

A partir de la dècada dels 90, Bodegas va fer el salt a la petita pantalla i destaquen alguns dels seus últims treballs, ja l’any 2008, al capdavant de la minisèrie sobre el crim de 'Fago' o la cinta per a televisió '20-N: Los últimos días de Franco', amb Manuel Alexandre en el paper del dictador.

Temes:

Pel·lícules