El director de cine Roberto Bodegas, que va ser fundador, junatament amb José Luis Dibildos, de la coneguda com a 'tercera via' del cine espanyol –una etiqueta dels anys 70 per designar pel·lícules que oscil·laven entre la popularitat i la intel·lectualitat–, ha mort als 86 anys, segons han confirmat a Europa Press fonts familiars. Bodegas va iniciar la seva carrea en els llargmetratges a començaments dels anys 70 amb 'Españolas en París’, treball en el qual compartien pantalla actors com José Sacristán, Máximo Valverde, Tina Sainz i Ana Belén –en la seva segona pel·lícula després de 'Zampo y yo'–. La cinta parlava de les dificultats de les dones espanyoles a l’emigrar a França en els anys 60.
Posteriorment, van arribar altres títols com 'Vida conyugal sana' (1974), també amb Ana Belén i José Sacristán, en el qual es tractava el divorci a Espanya, o 'Libertad provisional’ (1976), amb Concha Velasco i Patxi Andión abordant la reinserció social dels presos. ‘Los nuevos españoles’ (1974), amb José Sacristán i Amparo Soler, en la qual es tractava l’arribada de les multinacionals, o 'Matar al Nani' (1988), sobre la corrupció policial, són alguns dels títols que completen la seva filmografia.
A partir de la dècada dels 90, Bodegas va fer el salt a la petita pantalla i destaquen alguns dels seus últims treballs, ja l’any 2008, al capdavant de la minisèrie sobre el crim de 'Fago' o la cinta per a televisió '20-N: Los últimos días de Franco', amb Manuel Alexandre en el paper del dictador.