CITA CINÈFILA

El festival D'A anuncia la resta del seu programa

Pel·lícules de directors com Sebastián Lelio i Andrew Haigh i celebrades 'opere prime' completen una selecció de cent pel·lícules

disobedience

El D'A Film Festival va anunciar ahir les pel·lícules que completen la seva vuitena edició, que se celebrarà del 26 d’abril al 6 de maig als cines Aribau Club, el CCCB, la Filmoteca, la seu de la SGAE i, per primera vegada, també els Zumzeig. Es podran veure un centenar de treballs, entre llargs i curts, de més de 30 països.

    Faltava per saber quina seria la pel·lícula de clausura: aquest honor ha recaigut en Ana de día, opera prima d’Andrea Jaurrieta, directora sorgida de l’ESCAC. Un altre pas de rosca al tema del doble amb Ingrid García-Jonsson. Es podrà veure per primera vegada el 5 de maig, però abans hi haurà nou dies (més un, diumenge, dia de repesques) per descobrir les últimes obres d’autors consagrats, firmes que comencen a ser nom propi i novells (o gairebé) amb el que sembla un gran futur per endavant. Fins a 17 pel·lícules són opere prime.

DE SEBASTIÁN LELIO A ANDREW HAIGH

Els autors més totèmics es reuneixen en l’apartat Direccions, amb títols recents de Guy Maddin (Accidence, curt complementari a The green fog, també en col·laboració amb Evan i Galen Johnson), l’oscaritzat recentment per Una mujer fantástica Sebastián Lelio (Disobedience, amb Rachel Weisz i Rachel McAdams), Sharunas Bartas (Frost), Andrew Haigh (Lean on Pete, premi al millor actor jove a Venècia), Serge Bozon (Madame Hyde, amb Isabelle Huppert), el documentalista Wang Bing (Mrs. Fang) i Denis Côté (Ta peau si lisse), entre altres.

La secció Talents solia recollir cintes d’autors que havien realitzat un màxim de tres pel·lícules. Aquest any s’ha reduït el límit a dues per recolzar els directors més principiants. Entre les novetats destaquen l’estrena espanyola d’Ava, premiat debut de Sadaf Foroughi sobre la lluita d’una jove iraniana contra una societat puritana i misògina; En attendant les hirondelles, primer llarg de Karim Moussaoui, una road movie a través dels pobles, cultures i societats d’Algèria, i Tiempo compartido, de Sebastián Hoffman, sàtira de la classe mitjana mexicana que va obtenir el premi especial del jurat al millor guió al festival de Sundance.

També a Talents, però fora de competició, trobem títols atractius com l’exitós retrat femení Bienvenida a Montparnasse, de Léonor Serraille; un fascinant migmetratge sobre la Sibèria oriental, Braguino, firmat per Clément Cogitore, i Oh Lucy!, comèdia romàntica (al D’A també es riu) de la japonesa Atsuko Hirayanagi.

L’apartat Transicions, dedicat a autors ni novells ni consagrats, recull ara pel·lícules amb la bona reputació de Nadie nos mira, de Julia Solomonoff, i A man of integrity, de Mohammad Rasoulof, premi Un Certain Regard a Cannes 2017.

Aquests títols se sumen a ganxos ja anunciats com els últims films de Philippe Garrel (Amante por un día), Arnaud Desplechin (Los fantasmas de Ismaël) i Paul Schrader (First reformed); favorites de festivals com Hannah, d’Andrea Pallaoro; Western, de Valeska Grisebach, i A ciambra, de Jonas Carpignano, i la retrospectiva dedicada a Nobuhiro Suwa.