No solament Patricia Arquette ha reivindicat els drets de la donaPatricia Arquette en aquesta gala dels Oscars. Si la guanyadora de l'estatueta de l'acadèmia de Hollywood a la Millor Actriu de Repartiment per 'Boyhood' ha encès l'auditori per les seves paraules --"A totes les dones que han donat a llum, paguen els seus impostos i són ciutadanes d'aquesta nació, hem lluitat pels drets de tots els altres" (...) "És el moment de tenir el mateix salari (que els homes) i els mateixos drets per a les dones als Estats Units"--, l'actriu Reese Witherspoon també ho ha fet abans d'entrar al teatre Dolby.
La que fa 15 anys va interpretar 'Una rossa molt legal' --l'estudiant de dret boja per la moda que es passejava per la facultat amb un adorable caniche-- ha liderat a les xarxes la gala dels Oscars amb la campanya #AskHerMore ('Pregunta-li més coses'), amb què reivindicava que els periodistes preguntessin altres coses a les actrius, a banda dels seus vestits, pentinats, joies i laca d'ungles.
"És un moviment per reivindicar que som alguna cosa més que els nostres vestits. Són preciosos, i adorem els artistes que els han fet, però els periodistes haurien de centrar-se en alguna cosa més que en la moda", ha dit l'actriu que interpreta 'Alma salvaje'.
DÍFICIL SER DONA A HOLLYWOOD
"És difícil ser una dona a Hollywood, o en qualsevol altra indústria", ha afegit.
Hores abans de la gala, Witherspoon havia penjat al seu compte d'Instagram algunes preguntes que podrien 'inspirar' els reporters, alternatives a les que habitualment els fan a les actrius a l'alfombra vermella: ¿quin ha sigut el risc més gran que has pres?, ¿quins fruits ha donat?, ¿com poden canviar el món els cineastes i els actors?...
No obstant, no tothom ha fet cas dels seus suggeriments. A Julianne Moore, per exemple, la van interrogar sobre si era cert que estava desitjant marxar a casa a l'acabar un rodatge per estar amb els seus fills i els seus gossos.
Però les xarxes sí que s'han fet molt ressò de la campanya. La comunitat digital de l'actriu Amy Poehler, Amy's Smart Girls, ràpidament ha agafat el relleu i és la que ha aconseguit que l'etiqueta #askhermore es convertís en 'trending topic' als EUA. Fins i tot Hillary Clinton també s'ha apuntat a la campanya feminista.
A més, el canal E! ha retirat la càmera que captava els primeríssims plans a la 'red carpet'.
I és que aquest tema s'ha convertit en un dels protagonistes de la nit.