El projecte de Telefónica España i Círculo de Lectores de llançar un servei de subscripció d'e-books, un 'spotify' de llibres electrònics, feia mesos que estava a la sala d'espera. Però, finalment, han anunciat les dues companyies, la Comissió Europea ha autoritzat aquesta iniciativa conjunta, batejada com a Nubico. La presentació, i si no hi ha inconvenients el llançament comercial, es produiran el setembre vinent, encara que de moment la web de Nubico ja està activa en versió beta i amb l'única opció de compra, encara no de subscripció.
La intervenció de les autoritats de la competència europees ha estat necessària perquè no només es tracta de la unió de la principal companyia de telecomunicacions espanyola i el segon club de lectura més gran d'Europa, sinó que aquest està participat al 50% per Planeta i Random House Mondadori, el primer i el segon grups editorials en llengua castellana.
El model de subscripció en si no és una novetat estricta (24symbols ja té recorregut), però sí que ho és la promesa que la implicació dels grans grups editorials garantiran un catàleg de llibres ampli. Segons Joaquín Álvarez de Toledo, director general de Círculo de Lectores, la iniciativa "és un projecte obert a la participació de totes les editorials del país en les noves apostes de negoci del mercat de l'e-book".
Nubico estarà dirigida per David Fernández Poyatos. Oferirà un accés als continguts al núvol, des de diferents dispositius (e-readers i tauletes) vinculats directament o a través d'aplicacions de lectura.