Breakfast in America és el disc més pop de Supertramp, el que els va obrir les portes del mercat internacional. Roger Hodgson va agafar les regnes del disc, i va fer un gir pop al conjunt de resultat indiscutible. No només això; va aportar tres dels quatre singles i va imposar-ne un, que havia escrit anys enrere, com a títol conjunt per a l'àlbum. Sí, és el disc on Hodgson va discutir el regnat de Rick Davies.
El quintet anglès llavors vivia als Estats Units, però no acabaven d'habituar-s'hi. Per això, lletres decebudes amb la vida a Califòrnia conviuen amb escenes d'enyorança i crisis d'identitat. Resulta paradoxal que un disc sobre que alienant que era la seva vida als Estats Units fos el seu gran èxit en aquell país. I que un retrat de l'amarg pas a la maduresa sigui avui un disc referencial del pop adult.
Però, per sobre de tant vers cínic i desconcertat, hi ha un grup que edulcora el rock progressiu, que sofistica el pop d'escola Beatles, que s'acosta a l'aflautat so dels Bee Gees, que explora les possibilitats dels sintetitzadors i que juga amb castanyoles i el que faci falta per armar complexes i reflexives simfonies pop. I fins i tot Brad Meldhau ha tocat al piano la seva celebèrrima The logical song.
Aquest disc va fer milionaris els Supervagabunds però va esquerdar la relació entre Davies i Hodgson per sempre. De fet, en els dos últims talls, Casual conversations (de Rick) i Child of vision (de Roger), ja s'intercanvien pulles.