Etric

Ford revoluciona el cotxe elèctric amb el Mustang Mach-E

  • ¿Qui va dir que el cotxe elèctric era avorrit? Ford ha tret l’artilleria pesada i ha dotat d’electrificació total la seva icona, el Mustang, oferint un model emocional, sostenible i carregat d’adrenalina... elèctrica.

Ford Mustang Mach-E, apuntin aquest nom perquè farà parlar molt en matèria d’electrificació aquest any. La marca de l’oval llança a Espanya el primer model 100% elèctric i, per trobat forat en un mercat cada vegada més competit, s’abraça a la seva icona Mustang. Aquest nou mite que marcarà un abans i un després per a la marca, arriba amb carrosseria de SUV compacte, dos tipus de bateria i tres potències amb 269, 294 i 351 CV (a meitat d’any arribarà el GT de 487 CV) que garanteixen un dinamisme i una dosi d’adrenalina que no tindrà res a envejar als seus germans de gasolina. Des d’etric analitzem els 10 punts clau per conèixer el seu èxit.

Bateria

BateriaOfereix una bateria autònoma estàndard o una d’ampliada. Tant en els models de tracció posterior com total, la primera disposa de 75,7 kWh amb 376 cèl·lules d’ions de liti, mentre que l’ampliada ofereix 98,7 kWh i 288 cèl·lules d’ions de liti. El model GT equipa bateria de 98,7 kWh i porta 376 cèl·lules d’ions de liti. Totes disposen de 8 anys de garantia o 160.000 km.

Càrrega

CàrregaPer carregar a casa, el Mustang Mach-E es pot endollar a un suport convencional. La marca ofereix un carregador opcional Wallbox, que proporciona una càrrega més ràpida (màxim 150 kW). La bateria estesa de 98,7 kWh recarrega en un dispositiu ràpid 119 quilòmetres en 10 minuts, mentre que la bateria tipus estàndard permet carregar del 10 al 80% en 38 minuts

Connectivitat

Introdueix el sistema SYNC d’última generació (la quarta), que permet aprendre rutines del conductor. Presenta compatibilitat sense fil amb les aplicacions Apple CarPlay, Android Auto i AppLink per a ‘smartphones’ i dispositius mòbils. A més, el ‘software’ del vehicle s’actualitza de forma automàtica. El sistema Phone as Key permet utilitzar el mòbil com a clau.

Interior Ford Mustang Mach-E / Ford

Instrumentació

El quadro d’instruments està dissenyat en una doble cúpula. A l’espai del velocímetre destaca una pantalla horitzontal en què apareixen els elements essencials. La força la trobem a la pantalla de 15,5 polzades Full HD tàctil que permet fer anar tots els elements electrònics del vehicle. Disposa d’un dial per a l’ajust ràpid i tàctil del volum.

Prestacions

Ofereix tres modes de conducció: Active (la manera normal per defecte), Whisper (xiuxiueig, en anglès; és el mode eco) i Untamed. Els modes de conducció influeixen en la resposta del motor a l’accelerador, la duresa i rapidesa de la direcció, fermesa de la suspensió i gestió de la bateria. Segons versió (tracció i bateria) accelera de 0 a 100 entre 7 i 3,7 segons.

Disseny

El Mustang Mach-E és reconeixible a l’instant pel seu disseny exterior com un Mustang (4,712 metres de llarg i amb una distància entre eixos de 2,98 metres), amb elements característics com el capó, l’estil de la defensa, els fars del davant o els característics llums de posició posteriors de tres barres. Busca la diferenciació gràcies a la seva nova carrosseria SUV, lleugerament elevada.

Interior

A l’interior, els enginyers i dissenyadors de Ford han sigut capaços de crear un vehicle que no només és fidel al Mustang, sinó que també maximitza l’espai del SUV per a cinc passatgers i el seu equipatge. La nova arquitectura de la plataforma amb les bateries a la part baixa de la carrosseria permet guanyar espai a l’interior. És molt còmode i ofereix bona visibilitat.

Mecànica

Disposa de dues propostes, amb un motor situat a la part posterior (RWD) o bé tracció total amb dos motors ubicats cadascun sobre un eix. Els sistemes de tracció es poden combinar amb els dos tipus de bateria (75,7 o 98,7 kWh). Són bateries amb refrigeració líquida. Potències de 269, 294 i 351 CV en la seva estrena, i a mitjans d’aquest any una de 487 CV (el GT).

Capacitat

Aquesta icona 100% elèctrica permet dos maleters. A la zona davantera, disposa de 81 litres de capacitat per dipositar objectes (fins i tot permet una petita maleta de viatge). El volum del maleter posterior és de 402 litres, una capacitat que no té res a envejar a altres models de semblants característiques. Si s’estiren els seients del darrere carrega fins a 1.420 litres.

Preu

La gamma de preus del Ford Mustang Mach-E arrenca en els 48.472,5 euros (incloent transport i impostos) per a la versió de tracció posterior i 269 CV de potència. El segueix el mateix model amb tracció total des de 55.772,5 euros. La versió de 294 CV amb tracció posterior costa 56.277,5 euros, mentre que el model destacat amb 351 CV de potència surt per 64.902,5 euros.

Temes:

Etric