Mentre Jules Bianchi segueix aferrant-se a la vida en un hospital de Yokkaichi (Japó) i creixen les crítiques contra els organitzadors del GP del Japó i el director de totes les carreres del Mundial de F-1, Charly Whiting, els responsables del circuit de Suzuka tiren pilotes fora i asseguren que l'accident del pilot francès diumenge passat va ser per "la mala sort" i no per decisions equivocades.
Bianchi va perdre el control del seu Marussia-Ferrari al revolt set del traçat, a 219 km/h, i es va estavellar contra el tractor grua que estava retirant, marxa enrere, el Sauber de l'alemany Adrian Sutil, que només un minut abans va patinar sobre l'asfalt i va xocar amb el mur de protecció. El monoplaça del francès va impactar amb tanta força contra el remolcador que fins i tot el va aixecar de terra.
"Els funcionaris van aixecar les banderes grogues després de l'accident per Sutil, que vol dir que els pilots han de reduir la velocitat per després parar, però lamentablement el cotxe de Bianchi va fer 'aquaplanning' i va sortir en el mateix lloc. Va ser mala sort", ha declarat aquest dimarts Masamichi Miyazaki, portaveu del circuit. "La pluja havia mullat l'asfalt, però no va ser prou forta per treure el 'safety car' i aturar la carrera", ha afegit.
La Federació Internacional d'Automobilisme (FIA) ha obert una investigació per aclarir com es va produir l'accident, però també per determinar si és necessari canviar els procediments de seguretat.