Feia temps que no es veia una cosa així. Marc Márquez (Honda), ja campió del món de MotoGP per sisena vegada en set anys, estava intentant aconseguir una nova ‘pole position’ al circuit de Sepang, per arrencar, demà, primer al Gran Premi de Malàisia. I ho feia després de superar l’italià Danilo Petrucci (Ducati) i col·locar-se a roda del ‘rookie’ de la temporada, el velocíssim jove francès Fabio Quartararo (Yamaha), que seria, finalment, qui aconseguiria el millor temps per liderar la graella del GP malai.
Marc Márquez vola sobre la seva Honda, per darrere de Fabio Quartararo i per davant de Danilo Petrucci. /
Just quan es convertia en el pernil d’un bocata format pel Diable al davant i Petrux al darrere, Márquez va perdre la roda de davant de la seva Honda RC213V, va derrapar, va provar de controlar-la, com ja havia fet, miraculosament, de nou, a l’assaig d’ahir divendres, però la moto li va donar una fuetada increïble i el va projectar per l’aire per sobre de la cúpula.
Márquez, que, en el seu vol, va donar la sensació d’estar caminant sobre les aigües, bé, a l’aire, ja que gairebé va fer un parell de passos, va caure amb el peu esquerre, es va colpejar fortament el turmell, i, a partir d’allà, va tornar a colpejar amb l’altre peu i, convertit en una croqueta, abraçant-se el pit amb els dos braços, va donar diverses voltes sobre les escapatòries.
Marc Márquez (Honda) va quedar postrat de genolls sobre l’herba després de volar. /
Al principi, semblava que Márquez s’havia fet mal. N'hi havia per a això i per a molt més, tant la fuetada, com el vol, com l’impacte sobre l’asfalt i després a la graveta, van fer suposar que es podia haver colpejat la clavícula dreta, els braços o potser ferit algun canell, que el mateix pilot es va palpar i va estrènyer tot just posar-se dret, atordit.
Pitjor posició en quatre anys
Pitjor posició en quatre anysEl doctor Ángel Charte, el metge que dirigeix tota l’assistència dels pilots al Mundial de motociclisme, el metge de confiança de tots ells, va declarar a DAZN, tot just passar revista, ràpida, a Márquez, que podia assegurar que no patia cap fractura «tot i que, això sí, aviat començaran a sortir-li cops per tot arreu i el continuarem observant».
Després d’aquest vol, després d’aquesta caiguda, Márquez, lògicament, no va poder seguir els entrenaments i sortirà des de la posició número 11, és a dir, des de la cinquena fila, que compartirà amb el subcampió italià Andrea Dovizioso (Ducati). Aquesta és la pitjor posició de sortida del campioníssim de Cervera (Lleida), des de la 13a que va ocupar al Gran Premi d’Itàlia, que es va disputar a Mugello, el 2015.