No és la primera vegada que un terratrèmol o un tifó afecta el Gran Premi del Japó de F-1. Aquesta vegada, el tifó es diu‘Hagibis’ i és especialment virulent, així que la F-1 ha decidit que no hi hagi activitat dissabte, per la qual cosa es prescindeix de la tercera sessió de lliures i la classificació passa a diumenge al matí, quatre hores abans de la cursa (tres de la matinada a Catalunya). Els equips van disposar de més jocs de pneumàtics per a les dues sessions de lliures. Els Mercedes –guanyadors en els últims cinc anys– al capdavant, seguits de prop pels Ferrari. La cursa no canvia d’horari i continuarà sent a les 07.10 hores a Catalunya (Movistar).
Invencible Hamilton
Lewis Hamilton pot deixar liquidat el Mundial que podria ser matemàticament seu quan faltin tres o quatre carreres, en els pròxims grans premis de Mèxic o els Estats Units. «Crec que el Lewis pot batre els set títols del Michael», diu Ross Brawn, excap de tots dos, mentre Hamilton va batent, un rere l’altre, els rècords del mític pilot alemany. L’últim, el de nombre de grans premis que ha rodat al capdavant (143). De moment, Hamilton té a la butxaca el sisè títol en la seva 13a temporada en la F-1, i Michael Schumacher, l’estat de salut del qual continua fent parlar, en va completar 19. «Per descomptat que he vist amb ell grans premis per televisió, i espero que en algun moment, el Michel pugui tornar en persona a un circuit. Continua lluitant per millorar les seves condicions», explica Jean Todt, president de la FIA, i la persona que més el visita.
Vettel demana perdó
Només Ferrari sembla en condicions d’evitar, el 2020, el setè títol de Hamilton. Per a això haurà de fer un cotxe competitiu des del principi i establir normes de convivència més clares entre els seus pilots. Sebastian Vettel va demanar públicament perdó al pàdoc de Suzuka per haver desobeït les ordres d’equip en el passat GP de Rússia. L’heptacampió del món va ser cridat a capítol a Maranello els dies posteriors a la cursa, com havia succeït ja, el 2013, a Red Bull, quan va ser cridat a la seu de Milton Keynes després d’un episodi similar amb el seu company. El jove monegasc Charles Leclerc va ser, de nou, més ràpid que l’alemany a una volta i en tandes llargues, però a gairebé tres dècimes dels Mercedes.
Carlos Sainz va completar un gran divendres, setè, tres dècimes més ràpid que el seu company Lando Norris i amb un ritme de carrera molt similar als de Red Bull, que la van precedir en la classificació a una volta.