Després de la mort del jove pilot mallorquí Luis Salom, l'any passat, ara fa exactament un any (va morir en un accident, precisament, en els entrenaments del divendres), els pilots van decidir que el revolt en què Salom va perdre el control de la moto era perillós i, al llarg dels següents grans premis, es va estar negociant una manera de canviar el traçat, de cara a aquest any. Al final, es va decidir construir, improvisar, una xicana o estrenyiment, en aquesta mateixa zona, després de descartar el traçat de la F-1 per córrer el gran premi, tot i que la cursa de l'any passat es va córrer en aquesta pista.
Rossi torna a convèncer els seus col·legues de canviar les coses en la direcció que ell vol
Avui, després dels primers entrenaments, novament sota el liderat de Valentino Rossi (Yamaha), els pilots han plantejat, en la comissió de seguretat de cada divendres, que havien de tornar al traçat de F-1, "ja que la xicana nova és un autèntic pedaç, que no té res a veure amb la pista antiga de motos i, encara menys, amb el traçat existent de F-1. És com passar per un pàrquing", ha assenyalat el Doctor abans d'entrar en la comissió i convènce'ls a tots, o gairebé tots, que canviessin, una altra vegada, al traçat que utilitza la F-1.
Així que Montmeló, el consorci del Circuit de Catalunya, s'ha gastat uns bons milers d'euros en no res, ja que la nova xicana, que evitava el revolt on es va estavellar Salom, ha sigut descartada després del primer dia d'entrenament. El cert és que el 'Doctor' no creia que aconseguiria tant de consens per canviar les coses d'un dia per l'altre. "Jo, si ho fem de cara a l'any que ve, amb asfalt nou, ja em sembla bé, però el 2018 hem de córrer amb la pista reasfaltada i al traçat de la F-1".