Caixers automàtics

Nou servei per reclamar contra la desatenció bancària

S’adreça a les persones grans i a les afectades per la fractura digital

Ofereix informació sobre els drets del ciutadà i assessorament per reclamar a les entitats

L’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores (OMIC) ha posat en marxa el Telèfon contra la Desatenció Bancària, una línia directa d’atenció a les persones afectades per la reducció del nombre de caixers automàtics de les entitats bancàries i la falta d’atenció presencial a les oficines en horari comercial. El servei es pot sol·licitar trucant al 934 027 594, de dilluns a divendres, de 9.00 a 18.00 hores.

El servei està obert a tota la ciutadania, però s’adreça especialment a les persones grans o persones afectades per la fractura digital, a les quals s’oferirà informació sobre els seus drets i assessorament a l’hora de reclamar les entitats bancàries o, posteriorment, si fos el cas, al Banc d’Espanya. L’OMIC també recollirà les dades i la casuística de les persones afectades i informarà als òrgans competents.

Aquesta iniciativa és fruit de la primera reunió de treball amb representants d’entitats, la Comissió Permanent del Consell de les Persones Grans i associacions de protecció dels drets dels consumidors, que va tenir lloc l’1 de febrer.

L’OMIC, amb les persones grans

Paral·lelament, l’OMIC ha editat la guia «Consells bàsics de consum per a les persones grans», per ajudar les persones grans a consumir amb seguretat i a defensar els seus drets en matèria de consum. Conté recomanacions per tenir en compte abans, durant i després de comprar, i tracta temes concrets relacionats amb les garanties, les compres a distància, les revisions de subministraments bàsics, les ajudes, les assegurances i els serveis bancaris, les obres i reparacions d’electrodomèstics, la contractació de viatges i les dades personals. A més, recorda com s’han de presentar les reclamacions. La guia es pot trobar a tots els equipaments municipals i en línia.

D’altra banda, l’oficina també ofereix sessions i xerrades informatives gratuïtes per a la ciutadania en diferents equipaments municipals i, sobretot, en els de les persones grans.